آژانس مسافرتی آسمان آبی

خرید تور مسافرتی، بلیط هواپیما و رزرو هتل از آژانس مسافرتی

بنای یادبود ملی کوالالامپور(National monument)

بنای یادبود ملی در خیابان مجلس (جالان پارلیمن) در شهر کوالالامپور  و در قسمت پایانی شمال لِیک گاردن در مالزی قرار دارد که نزدیک ساختمان مجلس پارلیمنت هاوس کوالالامپور قرار دارد.  ساخت مجسمه یادبود ملی در سال 1963 میلادی شروع شد و در نهایت سال 1966 به اتمام رسید.

 

زمانی که با تور کوالالامپور سفر می کنید حتما از این بنای ملی دیدن فرمایید. در ادامه برای آشنایی بیشتر با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی همراه باشید.

 

طراحی این بنا توسط شخصی به اسم فلیکس دو ولدون (Felix De Weldon) که یک مجسمه ساز ایتالیایی بود انجام گرفت. ارتفاع یادبود ملی کوالالامپور 15 متر است و از جنس برنز ساخته شده که برای گرامی داشت 11 هزار سربازی که در جنگ جهانی اول در بین سالهای 1914 الی 1918 میلادی و جنگ جهانی دوم در سالهای 1939 الی 1954 و همچنین در جنگهای اضطراری بین سالهای 1948 تا 1960 در راه آزادی مالزی کشته شدند ساخته شد و هر سال در تاریخ 31 ژوئیه مراسم بزرگداشت این سربازان انجام می شود و این روز را روز بزرگداشت جنگجویان و دلاوران نامگذاری کرده اند و به یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور تبدیل شده است.

 

بنای یادبود ملی مالزی از 7 سرباز ایستاده تشکیل شده است که هر کدام از سربازها نماد رهبری، صبر، رنج، مقاومت، شجاعت و اتحاد و از خود گذشتگی هستند . سنگی که در پایه این مجسمه بکار رفته از سواحل جنوبی کشور سوئد آورده شده که آرم دولت مالزی در آن حک شده است و همچنین کنار این مجسمه جمله ای به زبان مالایی و انگلیسی نوشته شده است.

 

"تقدیم به تمام جنگجویان قهرمان راه صلح و آزادی"

+ نوشته شده در  چهارشنبه 27 تير 1397ساعت 15:07  توسط rasoul soofi 

رستوران آ کونگ کوالالامپور(Ah Koong Restaurant)

شهر کوالالامپور در مالزی به دلیل جاذبه های گردشگری کوالالامپور و  ترکیب چند فرهنگ مالزیایی و چینی و هندی برای افراد دوستدار غذا به یک مقصد اصلی برای خوردن تبدیل شده است. کوالالامپور هم مثل شهرهای بزرگ آسیایی تنوع غذایی فراوانی دارد همچنین به دلیل وجود فست فود های زیادی که در کل شهر قرار دارد برای رستوران بزرگ و درجه یک رقیب حساب می شود.  در این قسمت آژانس هواپیمایی آرزوی آسمان آبی به یکی از این رستوران ها به نام آ کونگ (AH KOONG) اشاره می کند.

 

رستوران آ کونگ در کوالالامپور ، یک رستوران سنتی است که در این چند سال در شهر کوالالامپور برای مسافران تور مالزی بسیار معروف شده است که بیشترین دلیل شهرتش هم به خاطر کوفته ماهی و نودل هایی است که طبخ می کنند، شاید در نگاه اول کوفته ماهی رستوران آ کونگ خیلی ساده به نظر بیاید ولی تا به حال هرکسی ماهی وارفته را میل کرده باشد درباره ی تمیزی غذا و مرتب بودن آن صحبت می کند چون زمانی از خوردن ماهی لذت خواهید برد که اولا تمیز باشد و دوماً که نحوه ی سرو آن مرتب باشد.

 

 رستوران آ کونگ  کوالالامپور در  سال ۱۹۸۷ میلادی افتتاح شد  و دکوراسیون درون رستوران شبیه اعماق زمین است. مشتریانی که به تور کوالالامپور و به رستوران آ کونگ  میروند ، میتوانند موقع سفارش غذا زمانی که هنوز میزی برای نشستن پیدا نکرده اند روی کانتر منتظر بمانند.

 

مشتریان رستوران آ کونگ می‌توانند غذایی که خودشان دوست دارند را سفارش دهند ولی اکثر مشتریان  کوفته‌ی ماهی درون سوپ نودل به علاوه  یک پرس ماهی سوخاری مخصوص رستوران آ کونگ را به دلیل اینکه از غذهای دیگر محبوب تر است سفارش می دهند.  

+ نوشته شده در  چهارشنبه 27 تير 1397ساعت 15:00  توسط rasoul soofi 

جزیره سیپادان کوالالامپور(Sipadan Island)

جزیره سیپادان تنها جزیره موجود در کشور مالزی است که درون دریای سلب  (Celebes) واقع شده است که بر اثر  فعالیت‌های آتشفشانی پدید آمده است و در آن طرف ساحل های شرقی ایالت صباح واقع شده است و یکی از جاذبه های گردشگری مالزی بشمار می رود.

 

جزیره سیپادان  مالزی حدود ۶۰۰ متر بالاتر از کف دریا قرار دارد و در گذر هزاران سال به وسیله مرجان‌های زنده‌ای که بر روی مخروط های آتشفشانی رشد می‌کنند، به وجود آمده است  که امروزه تعداد زیادی از توریستها و علاقه مندان به تور مالزی را جذب خود کرده است.

 

جزیره سیپادان در مرکز محل اتصال اقیانوس هند و اقیانوس  آرام واقع شده است و جانوران آبزی از سراسر دنیا درون این آب‌ آن زندگی می‌کنند. جزیره سیپادان مالزی برای مسافران تور مالزی و غواصان مانند بهشت است  و جالب است بدانید که یکی از معروف‌ترین مکان‌های جهان برای تماشای لاک‌پشت‌های دریایی است.

SipadanIsland

دهانه ی غاری در عمق بیست متری از سطح آب موجود می باشد که در راهروها و دالان‌های پیچیده به هم  و پرخم آن جانوران دریایی زیادی گم شده اند و تا آخر حیات خود در آنجا باقی خواهند ماند. برای آشنایی با دیگر جاذبه های توریستی و همچنین اطلاع از آخرین تورهای مالزی آژانس آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید. 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 27 تير 1397ساعت 14:51  توسط rasoul soofi 

باغ گیاهشناسی پردانا مالزی

باغ گیاهشناسی یکی  از دیدنی های کوالالامپور و کشور مالزی محسوب می شود ، محال است که قصد سفر به مالزی داشته باشید و بخواهید در شهر بگردید، اما باغ گیاهشناسی پردانا و باغ های جذاب ارکیده اش را نادیده بگیرید.   مجموعه ای از انواع گیاهان مختلف هستند که به صورت علمی دسته بندی شده اند و بازدید از آن ها تجربه ای متفاوت از گردش در میان باغات را برای شما رقم می زند. چرا که با مجموعه ای از گیاهان رو به رو می شوید که نمونه اش را به طور معمول در فضای شهری و بوستان های محله تان نمی بینید. ممکن است با درختی غول پیکر رو به رو شوید که نمونه اش در آفریقا پیدا می شود و یا نیلوفرهای آبی خارق العاده ای ببینید که جنگل های بارانی آمازون رشد می کنند.قدمت باغات گیاه شناسی به قرن شانزده و هفدهم میلادی بر می گردد؛ زمانی که آدمی توجه بیشتری روی باغات شهری گذاشت و در مروز زمان، بخش های بیشتری به آنها اضافه کرد. البته شاید بتوان عنوان نخستین باغ های عجیب و گیاهشناسی را به باغات معلق بابل اهدا کرد. باغاتی که علاوه بر نوع ساخت متفاوت و منحصر به فردشان، می گویند در آن ها از هر نوع گیاهی به چشم می خورد.  

خرسندیم که با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی همراه هستید.

شاید بتوان گفت قسمت متمایز باغ پردانا به نمایش گذاشتن پوشش گیاهی استوایی درون آن است و همچنین با آن که در قلب یک شهر شلوغ و پر جمعیت قرار گرفته، با عبور از ورودی های آن آرامش را احساس خواهید. 

باغ گیاهشناسی پردانا که با نام باغ دریاچه هم شناخته می شود، قدیمی ترین و معروف ترین باغ کوالالامپور است که درست در مرکز این پایتخت قرار گرفته است. باغ پردانا، نخستین باغ وسیع شهر کوالالامپور می باشد که در سال ۱۸۸۸ احداث شد و وسعتی در حدود ۹۱.۶ هکتار دارد. این پارک در ابتدا به جهت محلی برای استراحت و دوری از شلوغی شهر احداث شده و در مروز زمان و در سال ۲۰۱۱ رسما به باغ گیاهشناسی بدل شد. 

 

باغ گیاهشناسی پردانا در مجموع ۲۲ بخش مختلف و جذاب گیاهی دارد که برخی از آن ها عبارت اند از: باغ ارکیده  ، باغ سانکن  ، مجموعه سرخس ، باغ سیکاس  ، باغ گیاهان علفی  ، آبشار و حوض ماهی

 

در این باغ گیاهشناسی بخش ها و امکانات مختلفی نیز به چشم می خورد که از آن جمله بوستان گوزن، مکانی برای برگزاری مراسم های مختلف، آمفی تئاتر و کنسرت ها و امکان قایق سواری و دوچرخه سواری در باغ است. همچنین اتوبوس هایی برای گردش بازدیدکنندگان در باغ وجود دارد. کافه، آلاچیق، محلی برای عکاسی، مسجد، سرویس های بهداشتی و پارکینگ نیز از دیگر خدمات این باغ گیاهشناسی هستند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 27 تير 1397ساعت 14:38  توسط rasoul soofi 

خیابان کاستوری واک کوالالامپور

پیاده راه کاستوری در بازار مرکزی می باشد که از جهت خرید انواع کیف دستی، ساعت، تی شرت، دمپایی انگشتی با برندهای غیر اورجینال  وجود دارد  و همچنین این امکان است که طعم  بعضی از میوه ها و غذاهای سرپایی را مزه کنید. تفاوت اینجا با  خیابان پتالینگ در شلوغی پر رفت و آمد است و کوچه هایی که آشغال در آن نمی بینید و اصلا کثیف نیستند. در ادامه همراه با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی باشید تا بیشتر با این خیابان آشنا شوید.

 

برای رسیدن به خیابان کاستوری واک حدود پنج دقیقه از ایستگاه LRT  پاسار سنی پیاده راه است که نشان آن مجسمه ای مفرغی می باشد که از بادبادک پروانه ای محلی مالایا به نام واو بولن ساخته شده است.  تعداد بسیاری از فروشندگان در این مکان به وسعت خیابان پتالینگ یا بازار مرکزی نمی باشد، اما نرخ های اجناس مورد قبول است و می توانید با نرخهای ارزان تر نیز خرید کنید همچنین این خیابان محل اجراهای فرهنگی زنده ای است که در پیوند با جشن ها برگزار می شود ، از همین جهت این خیابان را به یک مکان دیدنی از دیدنی های کوالالامپور تبدیل کرده است.

 

کاستوری واک یک مجموعه سربسته برای دست فروشان در محوطه ای باز است که کنار مراکز جالان کاستوری و بازار مرکزی واقع شده است و تعدادی زیادی از مراجعه کنندگان و مسافران تور مالزی از این مرکز دیدن می کنند.

 

قسمت بالا ورودی اصلی  این مجموعه کاشی کاری شده است ، واو بولن (نوعی بادبادک مالایی) پیوتری (مفرغی) را خواهید دید که شکل پروانه می باشد. کاستوری واک در اوایل سال 2011 میلادی افتتاح شد و نسبت به اینکه تازه تاسیس است نقاط مختلف آن به روز  و دکه ها و غرفه های آن تمیز می باشد. 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 27 تير 1397ساعت 14:32  توسط rasoul soofi 

مرکز خرید سونگی وانگ پلازا کوالالامپور(Sungei Wang Plaza)

مرکز خرید سونگی وانگ در سال 1977 میلادی و در هفت طبقه ساخته شد که از مشهورترین مراکز خرید در شهر کوالالامپور ، پایتخت کشور مالزی می باشد. مردم بومی این منطقه این مرکز خرید را ارزان و مناسب می دانند و از طرفی از دیدگاه خارجی‌ها این فروشگاه در یک مکان مناسب در مثلث طلایی کوالالامپور واقع شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه با آژانس هواپیمایی آرزوی آسمان آبی باشید.

 

مرکز خرید سونگی وانگ یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کوالالامپور است که در زمینی به مساحت 111 هزار مترمربع بنا شده است که داخل این مجموعه از فروشگاه‌های گوناگون تشکیل شده است. در طبقه پایین همکف محوطه ی  بزرگی وجود دارد که هر چند وقت به مناسبت‌های گوناگون برای اجراهای زنده مورد استفاده قرار می گیرد.  اطراف محوطه باز تعدادی بوتیک پوشاک موجود می باشد که معمولاً برندهای محلی می باشند . جدا از این فروشگاه‌هایی در قسمت فروش کامپیوتر و موبایل و لوازم جانبی آنها مثل شارژر، قاب و باتری نیز وجود دارد.

SungeiWangPlaza

سونگی وانگ از راه خیابان فیستا به بلوار اصلی متصل می شود که در آن یک پیاده رو جدید احداث شده است و تعدادی از رستوران‌های ایتالیایی، ، چینی، و آسیایی و ...  در آن کار می کنند.  مثل دیگر فشن مال‌ها در این مکان چندتا فست فود وجود دارد ،  مرکز خرید سونگی وانگ به  بوکیت بینتانگ وصل می باشد. این مرکزها طوری در هم فرورفته‌اند که اغلب مراجعه کنندگان وی دانند بعد از خروج از سونگی وانگ در حال ورود به بی بی پلازا می باشند . این امکان وجود دارد، از خیابان بوکیت بینتانگ از ورودی اصلی بی بی پلازا به این مرکز داخل شوند ، در غیر این صورت برای وارد شدن به آن باید تمام مرکز تجاری سونگی وانگ را طی کنید. 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 27 تير 1397ساعت 14:25  توسط rasoul soofi 

مرکز خرید لویات پلازا کوالالامپور( Low Yat Plaza Shopping Mall)

مرکز خرید لویات پلازا در پایتخت کشور مالزی یعنی شهر توریستی کوالالامپور واقع شده است. این مرکز خرید به نامهای LYP و  لویات نیز شناخته شده است و یکی از شلوغترین مرکز خرید های موجود در این شهر است و در سال علاقه مندان تور مالزی و توریستهای مختلف از کشورهای مختلف را به سوی خود می کشاند. جهت آشنایی بیشتر با این مرکز آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید.

مرکز خرید لویات پلازا  کوالالامپور مجموعه تخصصی برای کالاهای دیجیتال و الکترونیکی می باشد که دقیقاً در روبروی مرکز خرید معروف برجایا تایمز اسکوئر واقع شده است. مرکز خرید لویات پلازا به عنوان  بهترین و مشهورترین مرکز فروش بازی و لوازم الکترونیکی می باشد،  این مرکز در دوازده طبقه ساخته شده است که هر کدام از طبقات مغازه‌های به هم متصل دورتادور ساخته شده اند. 

سال 2006 میلادی وزارت بازرگانی داخلی و امور مصرف‌کننده ها در شهر کوالالامپور ، نزدیک به  27000 نرم‌افزار کامپیوتری و فیلم که کپی بودند را مصادره کردند. بعد از آن این مجموعه دیگر مانند قبل بدنام نبوده و به یک مرکز قابل احترام و معتبر تبدیل شده است بطوریکه در حال حاضر به عنوان قطب اصلی دیجیتال و الکترونیک در شهر تبدیل شده است. هر طبقه توسط پله‌های برقی به هم وصل شده اند و در هر طبقه فروشگاه های خرده‌فروشی وجود دارد که برخی کوچک و برخی در فضای بزرگ‌تری کار می کنند. برندهایی مثل توشیبا ، نوکیا ، سل کام ، سونی ، دیجی ، مایکروسافت ، دل ، ماکسیس ، فوتوکِم ، اچ تی سی  ، سامسونگ ، نیکون ، ایسر و لنوو تعدادی از فروشگاه‌هایی هستند که به شکل خرده‌فروشی در مرکز خرید لویات پلازا فعالیت می کنند. رستوران‌های گوناگون در جاهای مختلف این مرکز دیجیتال هستند. در طبقه پایینی مرکز خرید یک شعبه از کافی‌شاپ محبوب رد باکس نیز موجود است ولی در طبقه های پایینی فودکورت مجموعه با انواع غذاهای سنتی، کره‌ای و ژاپنی میزبان بازدیدکنندگان و مسافران تور کوالالامپور می باشد.

PlazaLowYat-malaysia

+ نوشته شده در  چهارشنبه 27 تير 1397ساعت 14:15  توسط rasoul soofi 

مرکز خرید وان اوتاما کوالالامپور(One Utama Shopping Mall)

مرکز خرید وان اوتاما که نام دیگر آن « وان یو »  است در میان بزرگترین مراکز خرید جهان ، رتبه چهارم را دارد و از مشهورترین، گران‌ترین و وسیع ترین مرکز خرید در شهر کوالالامپور می باشد و تا مرکز شهر حدود ۳۰ دقیقه فاصله دارد. این مرکز خرید در طی ماه  میلیون‌ها توریست و خریدار را جذب می کند و از جاذبه های گردشگری کوالالامپور محسوب می شود. 
 
مرکز خرید وان اوتاما « وان یو »  بیشتر از 650 مغازه را در خود جای داده است و بخش زیادی از رستوران‌ها و مکان‌های سرگرمی و تفریحی را شامل می شود. این مرکز خرید بیشتر از ۵ میلیون فوت مربع  مساحت دارد و  همچنین در آن شش بخش مختلف از فروش کالا مشاهده می شود. در این مرکز خرید بخش‌ها به صورت موضوعی تقسم بندی شده اند که به این ترتیب هستند :های‌استریت، اوال، رین‌فارست، سیکرت گاردن، تفرجگاه دریاچه‌ای، فود استریت، سنتر کورت، لبه، ناحیه ورزشی و ... که در این بین فروشگاه ها و نمایندگی مارک های مشهور را در های‌استریت و سنتر کورت مشاهده خواهید کرد.
 
مرکز خرید وان اوتاما « وان یو » برای هر شخص با هر سلیقه ای مغازه های متنوعی وجود دارد که مسافران تور مالزی می توانید از آن ها خرید کنید  به عنوان مثال در قسمت مغازه‌های مد و لباس ، بخش گسترده ای از برندهای جهان تا برندهای معمولی شناخته شده وجود دارد و حدوداً  تمام مغازه‌ها و برندهای معروف کودکان در طبقه دوم این مجموعه واقع شده اند ، بیشتر از هفتاد فروشگاه آرایشی و بهداشتی از مارک های مختلف در این راستا وجود دارد.
 
 در مرکز خرید وان اوتاما « وان یو » نزدیک به ۴۰ مغازه اختصاصی فروش جواهرات در طبقه های گوناگون مشاهده  می‌شود که اکثراً در طبقات همکف و اول هستند و از طرفی نیز بیشتر از صد رستوران و کافه  در طبقه های مختلف قرار دارد .  
OneUtamaShoppingMall-malaysia
قسمت جنگل بارانی  مرکز خرید وان اوتاما درست در مرکز این مجموعه قرار دارد که گویی وارد با بهشتی سبز برخورد می کنید. حوض‌ها با ماهی های قرمز ، بوته‌های سبز و پل معلق توجه همه را به خود جذب می کند،  در قسمتی از این جنگل سبز کوچک، آکواریومی وجود دارد با ماهیان ریز و درشت و در آخر این امکان وجود دارد تا در اکسیژن خالص نشسته و چیزی بنوشید و استراحت کنید. 
خرسندیم که با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی همراه بودید.
+ نوشته شده در  چهارشنبه 27 تير 1397ساعت 14:08  توسط rasoul soofi 

بهترین شهرهای هند برای تحصیل

کشور با جمعیتی نزدیک به یک پنجم از جمعیت کل جهان کاملا متفاوت با هر کشور دیگری است. سرزمین امپراطورها و سلاطین بزرگ جهان که سالانه مسافران و گردشگران زیادی از تور هند را به خود جذب می کند.تحصیلات در این کشور از هر جای دنیا که باشید جهشی اعتقادی و فرهنگی در بر دارد. اگر تصمیم به تغییر و تحول گرفته‌اید و می‌خواهید در هند تحصیل کنید، ممکن است سر از یکی از شهر‌های در حال توسعه‌ی آن جا در بیاورید. کشور هند تشکیل شده از 50 شهر با جمعیت بیش از یک میلیون نفر که تحکیم کننده این کشور هستند و بسیاری از جاذبه های گردشگری دهلی را در خود جای داده است. در این میان تعدادی از بهترین شهر های هند برای تحصیل متناسب می باشند. البته هر شهر با توجه به فعالیت‌های اقتصادی، پیچیدگی فرهنگی و فقر قابل توجه، منحصر به فرد است. با آژانس هواپیمایی آسمان آبی همراه باشید تا در ادامه پنج شهر برتر برای تحصیل در هند را معرفی کنیم.

 

 دهلی نو

دهلی نو، پایتخت شلوغ و پرجمعیت هند است. این شهر واقع در قلب شمالی کشور، از لحاظ بزرگی دومین شهر هند بوده و منزل گاه بیش از ۲۰ میلیون نفر است. با چنین جمعیت شهر‌ی‌ و ریکشاهایی (خودروهای سه چرخه‌ی مخصوص هندی) که مثل مور و ملخ در ترافیک جابجا می‌شوند، زندگی در دهلی نو برخی اوقات می‌تواند پر هرج و مرج باشد. ولی از همه مهم‌تر، این شهر برای خود یک آموزگار فوق‌العاده است. هر دفعه که از آپارتمان خود خارج می‌شوید یک ماجراجویی جدید است و هر روز برای شما یک درس زندگی است.

 

بمبئی (مومبای)

پرجمعیت‌ترین شهر هند و در عین حال ثروتمندترین شهر این کشور که قبلا با نام بمبئی شناخته می‌شد، علاوه بر این که مومبای مرکز اصلی تجارت و امور مالی است، به عنوان مرکز سرگرمی هند نیز شناخته می‌شود چون صنعت بالیوود را در خود جای داده است. مومبای، با توجه به این که قرن‌ها یکی از بنادر مهم دریای عربی بوده، بدون شک یکی از تاثیرگذارترین شهرهای کل آسیا است. بیش از نیمی از ساکنین شهر در محله‌های زاغه زندگی می‌کنند و مسکن‌سازهای غیر رسمی نیز خانه‌ها را با تراکم بسیار بالا در کنار هم می‌سازند. احتمالا مومبای بیش از هر شهر دیگری تناقض هند مدرن را در بدنه‌ی خود دارد، اعتبار فاحش و وعده‌ی حضور در عرصه‌ی جهانی که از طرفی با چالش‌های دست و پنجه نرم کردن با فقر خدشه دار شده است.

 

حیدرآباد

امروزه،‌ حیدرآباد ترکیب رنگارنگی از بازارچه‌ها، موسیقی و معماری خیره‌کننده است. این شهر مرکز اصلی بیوتکنولوژی و تحقیقات دارویی در هند است، که برچسب «دره‌ی ژنوم» را از آن خود کرده است. حیدرآباد، ترکیبی شگفت‌انگیز از مدرنیته و سنت، گزینه‌ای فوق‌العاده برای تحصیل در هند است و نقطه‌ی شروعی عالی‌ برای سفر به هند با تور هند و به قسمت‌های جنوبی کشور نیز محسوب می‌شود. مرکز فرهنگی اصلی کشور، مکانی فوق‌العاده برای کسانی است که می‌خواهند در هند ادامه تحصیل دهند و در عین حال علاقه‌مند به سیاحت از جنوب هند هستند. این شهر به دلیل مرکزیت آن در تجارت مروارید و الماس به «شهر مرواریدها» معروف بوده که به مدت طولانی تحت سلطنت نظام بوده است.

 

جیپور

بخشی از مثلث طلایی که با دهلی و آگرا  همراه است و بزرگ‌ ترین شهر در استان غربی راجستان هند، جیپور نام دارد. این شهر به خاطر معماری منحصر به فردش که لقب «شهر صورتی» را به د نبال دارد، یکی از معروف‌ ترین مقصد های گردشگری کشور است. برخی از جاذبه‌های اصلی جیپور عبارتند از: کاخ شناور جال محل، رصدخانه‌ی جانتار ماتار و قلعه‌ی ناهارگار، مجتمعی عظیم مشرف بر شهر در بالای تپه‌های آراوالی. شاید در ابتدا از این شهر به عنوان جاذبه های گردشگری دهلی یاد شود ولی شهری بسیار پر رونق و دارا است که برای دانشجویان و دوست داران علم هم گزینه ای مناسب است. بازار، معبد، فیل‌سواری و هر چیزی که به ذهنتان خطور کند در جیپور هست. هم چنین این شهر به این موضوع شهرت دارد که یکی از بهترین نمونه ‌های برنامه‌ ریزی شهری در دنیا با طرح‌های زیربنایی است که حمل و نقل در اطراف شهر را مثل رعد سریع کرده است.

 

پونه

بعد از حیدر آباد یکی دیگر از شهر هایی که پیش رفت با سرعت بالا را پشت سر گذاشته است شهر پونه می باشد. این شهر  واقع در ساحل شرقی کشور که چند ساعتی بیش‌تر با مومبای فاصله ندارد، مرکز اصلی هنر و فرهنگ در هند است و  هم چنین در صنعت ساخت اتومبیل در حال پیشرفت است و به طور فزاینده‌ای در حوزه‌هایی چون فناوری اطلاعات درجات خوبی را کسب نموده است. جواهرلال نرهو، زمانی پونه را «آکسفورد و کمبریج هند» عنوان می‌کرد و توسط خیلی‌ها این شهر به عنوان مرکز برتر آموزشی و تحقیق در کشور در نظر گرفته می‌شود. با توجه به این که پونه از لحاظ بزرگی و عظمت منزل گاه دومین دانشگاه هند (دانشگاه پونه) است، جمع کثیری از دانشجویان در این شهر به چشم می خورند و برای ادامه تحصیل به این شهر رفته اند.

+ نوشته شده در  سه شنبه 26 تير 1397ساعت 14:49  توسط rasoul soofi 

باغ پروانه‌ها کوالالامپور (Butterfly Park)

 

باغ پروانه‌ها واقع در شهر کوالالامپور نزدیک باغ دریاچه واقع شده است. این پارک در حقیقت به تقلید از زیستگاه طبیعی پروانه ها و جنگل‌های استوایی بنا شده است. تعداد بیشماری پروانه در این باغ موجود است که برای جلوگیری از فرار آنها تمام پارک تور پوشانده شده است. این نکته را باید ذکر کرد که احتیاجی نیست توجه خودتان را به تور اختصاص دهید چون خیلی بالاتر از سرتان کشیده شده است. در کنار آژانس مسافرتی آسمان آبی باشید تا بیشتر درباره ی این پارک بدانیم.

 

درون پارک پروانه ها 6000 پروانه وجود دارد که این پروانه ها از 120 گونه متفاوت می باشند . درون این پارک یک فضای زیبا به همراه یک دریاچه و 15000 گیاه مختلف طراحی شده است که سبب شده افراد و گردشگران زیادی از آن بازدید کنند و همچنین علاقه مندان تور لحظه آخری مالزی را به سوی خود جذب کند. در پارک پروانه ها افراد می توانند در مسیرهای سنگی که درون پارک به کار رفته شده در حالی که تعدادی پروانه  در دور شما می چرخند استراحت کنند و لذت ببرند.

 

در کشور مالزی چند پارک پروانه در ارتفاعات کامرون و پنانگ موجود می باشد که جزو دیدنی های کوالالامپور است و هیچ کدام از نظر زیبایی به این پارک نمی رسند. در این پارک از آلاچیق‌هایی استفاده شده که به زیبایی این پارک افزوده است و یک صحنه ی رویایی را رقم زده است.

 

هنگامی که در مسیر بیرون قرار می گیرید موزه ای را مشاهده می کنید که مطالب های آموزنده ای درباره حشرات به شما می دهد و چندین حیوان زنده درون موزه وجود دارد.  پس از موزه یک فروشگاه سوغاتی را خواهید دید که دارای صنایع دستی و یا پروانه‌ها و ... می باشد و علاقه مندان می توانند در آن خرید هم کنند.  

ButterflyPark-Malaysia-KualaLumpur

دسترسی برای رسیدن به  باغ پروانه‌ها کوالالامپور خیلی ساده با گرفتن تاکسی می باشد و یا می توانید از قطار شهری کوالالامپور استفاده کنید، که در راه‌آهن قدیمی باید توقف کنید و به طرف مسجد نگارا بروید چون پارک پروانه ها دقیقاً در پشت سر مسجد نگارا واقع شده است. 

+ نوشته شده در  دوشنبه 25 تير 1397ساعت 19:26  توسط rasoul soofi 

خیابان الور کوالالامپور (Jalan Alor)

در کشور مالزی مردم اعتقاد دارند که بهترین غذاهای سنتی را در رستوران های مدرن و شیک امروزی نمی توان پیدا کرد.  در مرکز شهر کوالالامپور و اطراف آن انبوه جمعیت خیابان بوکیت بینتانگ و مراکز خرید مدرنی که دارد , خیابانی است که به بهشت علاقه مندان غذاهای متنوع و خوشمزه محلی معروف است و از مکان های دیدنی این شهر می باشد. نام این خیابان الور است و مصداق یک ضرب المثل قدیمی هم فال و هم تماشا است. در کنار آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی بمانید تا با این خیابان بیشتر آشنا شویم.
 
خیابان الور کوالالامپور ، یک محله زیبا و دلنشین است که بیانگر فرهنگ و آداب و رسوم های شهر می باشد.مسافران تور مالزی و توریستها می توانند با پیاده روی در زمان غروب آفتاب در این محل از مشاهده زیبایی های موجود لذت ببرند ، همچنین یکی از بهترین مکان ها جهت صرف انواع و اقسام غذاهای سنتی و تجربه کردن زندگی به روش مالزیایی می باشد.
 
خیابان الور یکی از دیدنی های کوالالامپور است که تا قبل از غروب آفتاب خلوت و آرام است ، اما بلافاصله بعد از غروب ، به یک مکان پر رفت و آمد با رستورانی شلوغ و بی پایان  با صدها میز و صندلی پلاستیکی تبدیل می گردد. دو طرف خیابان آلور مملو می شود از دکه ها و غذاخوری های متفاوت که بوی غذاهای خوشمزه آن کل فضا را پر  میکند. درخیابان الور کوالالامپور حدوداً تمام غذاهای چینی, مالایی و تایلندی مانند، ساته و ماهی سوخاری ، سبزیجات  ، نودل و ....  موجود است.
Malaysia-JalanAlor
در خیابان الور شهر کوالالامپور غرفه های شیرینی و اسنک های محلی و مغازه های میوه فروشی طرفداران زیادی دارند و افراد زیادی برای خرید به آنجا می روند .  کسانی که برای دفعه ی اول  به این خیابان می روند در لابه لای دکه های رنگارنگ و مغازه های متفاوت انتخاب کردن کار سختی است. رستوران ها و غذا خوری های موجود در این خیابان اکثراً چینی هستند. در این خیابان گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی تنها برای امتحان کردن غذاهای محلی و آشنایی با فرهنگ این مردم مراجعه می کنند.
+ نوشته شده در  دوشنبه 25 تير 1397ساعت 19:03  توسط rasoul soofi 

پارک آبی کوالالامپور (SUNWAY LAGOON PARK)

پارک یا شهربازی سان وی لاگون به پارک آبی کوالالامپور مشهور است و از هدف های اصلی در برنامه ی افرادی که علاقه مند به  موج سواری، بادی بوردینگ هستند ، در این پارک بزرگ ترین سرسره آبی کشور مالزی و همچنین غول وو'ووزلا قرار دارد.

 

پارک آبی سان وی لاگون در منطقه شلوغ بندر سان وی واقع شده است که آن نیز در منطقه پتالینگ جایا و ایالت سلانگور می باشد . جهت کسب اطلاعات بیشترآژانس هواپیمایی آسمان آبی را دنبال کنید.

 

پارک آبی سان وی لاگون در زمین بزرگی به وسعت 35 هکتار ساخته شده است  و شامل شش قسمت مختلف می باشد. برای رسیدن به این پارک با وجود ترافیک روانی که شهر کوالالامپور دارد حدود 15 دقیقه زمان می برد که می توانید از طریق بزرگراه فدرال و آزادراه دامانسرا پوچانگ و یا آزادراه نیوپانتای و بزرگراه کساس  استفاده کنید و به این مرکز دسترسی پیدا کنید . برای پارک اتومبیل نیز پارکینگ های بزرگ مرکز خرید سان وی پیرامید و از میان هتل های کوالالمپور،  هتل سان وی در دسترس شما خواهد بود.

 

 در پارک آبی سان وی لاگون  کوالالامپور قسمت های سرگرمی های متنوع و جذابی وجود دارد ، طوری که شما گذر زمان را احساس نخواهید کرد. این پارک سال ۱۹۹۲ افتتاح شد و در سال ۲ میلیون نفر از آن بازدید می کنند و موفق شده افتخاراتی را کسب کند که به یک مکان دیدنی و جذاب در مالزی تبدیل شود .

 

 در پارک آبی سان وی لاگون اولین  فلوراید (شبیه ساز موج سواری) و اولین سینما ۵ بعدی و آبی افتتاح شد .  این پارک عنوان بزرگترین سرسره آبی دنیا را که سرسره وو'ووزلا نام دارد در سال ۲۰۱۳ میلادی بدست آورد. بزرگترین ساحل مصنوعی موج دار در جهان و طولانی ترین پل معلق  موجود در مالزی  نیز در این مجموعه قرار دارند .

 

هنگامی که گردشگران و مسافران تور مالزی به این پارک می روند ، انرژی زیادی را در تفریح و سرگرمی استفاده می کنند و ممکن است گرسنه شوند که میتوانند در پارک آبی سان وی لاگون مالزی از  انواع کافه، فست فود و رستوران هایی که وجود دارد استفاده کنند . غذاهای معروف جهانی، سنتی و هندی در سه رستوران سان وی لاگون موجود می باشد. این سه رستوران زولو کوپیتیام (غذای مالایی)، ساگار (غذای هندی) و رستوران لایت هوس بیسترو نام دارند همچنین ده کافه و فست فود در سان وی لاگون  قرار دارد  که همه نامهای معروف مانند برگر کینگ و استارباکس است. 

KualaLumpur-sunwaylagoonpark

+ نوشته شده در  دوشنبه 25 تير 1397ساعت 18:51  توسط rasoul soofi 

منطقه بوکیت بینتانگ کوالالامپور

منطقه بوکیت بینتانگ مرکز مد و سرگرمی در کوالالامپور است.میتوان گفت بسیاری از جاذبه های گردشگری کوالالامپور در این منطقه متمرکز است.

بزرگترین پارک تفریحی آسیا در این منطقه در کنار معابد خیره کننده و بازارهای خیابانی رنگارنگ آسیایی واقع شده، کلاس های  ویژه آشپزی محلی نیز در  بوکیت بینتانگ قرار دارد.  برای لذت از سفر مالزی باید بهترین مکان های این منطقه را به خوبی بشناسید تا از سفر خود لذت ببرید . آژانس هواپیمایی قصد دارد شما را با این منطقه آشنا کند، 3 مکان از بهترین نقاط گردشگری بوکیت بینتانگ را در اینجا نام میبریم:

 

ذخیره گاه جنگل بوکیت ناناس(Bukit Nanas Forest Reserve)

پناهگاه جنگل بوکیت ناناس از قدیمی ترین ذخایر دائمی جنگلی در کشور مالزی است. با درختان سرسبز در میان شهر شلوغ کوالالامپور ، این منطقه جنگلی ۱۰۰ ساله  با مساحتی حدود ۱۱ هکتار و جنگل های استوایی تنها فضای سبز در قلب شهر هستند. در اینجا مسیرهای پیاده روی طبیعی متعددی وجود دارد ، اگر شما برنامه رفتن به برج کوالالامپور را دارید ، این مسیر جنگلی ارزش بازدید کردن دارد. امکان پیاده روی در طبیعت برای افرادی که بلیط سکوی مشاهده برج را خریده اند وجود دارد.

معبد چان سه شو یون(Chan See Shu Yuen) 

 معبد چان سه شو یون در انتهای جنوبی خیابان پتالینگ (Jalan Petaling) قرار دارد و از بزرگترین و کهن ترین معابد بودایی باقی مانده در مالزی می باشد. این معبد بین سال های ۱۸۹۷ و ۱۹۰۶ به صورت استادانه ساخته شد معبد دارای یک حیاط معمولی باز، سقف های پیچیده حکاکی شده، شیروانی و حاشیه های زینتی سفالی می باشد. این معبد به راحتی از ایستگاه ال آر تی پسیر سنی (Pasar Seni LRT) قابل دسترسی است و تنها به اندازه ی یک پیاده روی ۱۵ دقیقه ای از ایستگاه فاصله دارد. این معبد هم به عنوان حرم و هم به عنوان مرکز جامعه سنتی عمل می کند. معبد در اصل به عنوان یک خانه قبیله ای برای خانواده هایی با نام خانوادگی چان ، چن یا تان ساخته شده بود ، علاوه بر معماری زیبای معبد شما می توانید تصاویری سیاه و سفید از اعضای مرحوم قبیله در سمت راست و چپ معبد اصلی پیدا کنید.

گردشگاه میراث مالزی(Malaysia Heritage Walk)

 گردشگاه میراث مالزی با نام گردشگاه کاستوری بازاری دارای فضا پوشیده و فضای باز است که در طول خیابان کاستوری (Jalan Kasturi) در کنار بازار مرکزی واقع شده است . این بازار در اوایل سال ۲۰۱۱ افتتاح شد، و فضایی شبیه خیابان پتالینگ دارد، شما می توانید انواع تنقلات محلی، میوه ها و برندهای تقلبی را در کنار هم پیدا کنید. علاوه بر این، محصولات با قیمت مناسب به علاوه محل مناسب آن، فرصت صرف زمان در این بازار را بسیار سودمند میکند گردشگران در طول رویدادهای خاص در گردشگاه کاستوری اجرای برنامه های سازمان دهی شده فرهنگی را در این بازار میبینند برای رسیدن به اینجا از ال آر تی استفاده کنید و در ایستگاه پسیر سنی پیاده شوید.

+ نوشته شده در  دوشنبه 25 تير 1397ساعت 18:45  توسط rasoul soofi 

فودکورت کی ال سی سی کوالالامپور (SuriaKLCC FoodCourt)

مالزی کشوری است که علاوه بر مکان های گردشگری زیبا  ، دارای رستوران و غذاخوری های فراوانی می باشد که غذاهای خوشمزه ارائه می دهند . کوالالامپور ، پایتخت و یکی از توریستی ترین شهرهای این کشور است ، وجود فودکورت های متنوع در این شهر سبب شده که گردشگران و مسافران تور مالزی حتما برای یکبار هم که شده سری به آنها بزنند و مزه ی غذاهای آن را امتحان کنند ، برای نمونه می توان فودکورت کی ال سی سی را نام برد که دارای طرفداران بسیاری است. همراه با آژانس مسافرتی ما باشید تا بیشتر درباره آن اطلاعات کسب کنیم.

malaysia-KLCCfoodcourt

فودکورت کی ال سی سی  از جمله مکان هایی می باشد که بدون شک در مسیر گردشگران و مسافران تور کوالالامپور خواهد بود که برنامه گردش و تفریح دارند. این مجموعه درون مرکز خرید سوریا کی ال سی سی کوالالامپور واقع شده است و غذاهایی متنوع و بسیاری را از نقاط مختلف جهان در زیر یک سقف ارائه میدهد. زمانی که به این مجموعه می روید می توانید با قدم‌زدن در آن، غرفه‌هایی را مشاهده کنید که غذاهای مختلفی از کشورهای مانند هند، مالزی، چین، ترکیه ، تایلند، ، ژاپن، مراکش و ... ارائه میدهند و همچنین در این مرکز این امکان وجود دارد که  فست‌فودهای معروفی مثل سابوی و مکدونالد  را در کنار یکدیگر مشاهده کنید. بازدیدکنندگان و مسافران تور مالزی در این مجموعه هر چیزی را که دوست دارند از غذاهایی با برنج، هات‌داگ، و پیتزا و ساندویچ را می توانند تهیه کنند. این فودکورت دارای چشم‌اندازی بسیار زیبای است به گونه ای که پارک کی ال سی سی را می توانید تماشا کنید، از همین رو به یک مکان توریستی ایده آل  برای صرف ناهار و شام تبدیل شده است .

منطقه کی ال سی سی کوالالامپور برای افرادی که تصمیم دارند به مرکز شهر بروند و همچنین از جاذبه های دیدنی کوالالامپور و مراکز خرید دیدن کنند نزدیک می باشد.

+ نوشته شده در  دوشنبه 25 تير 1397ساعت 18:31  توسط rasoul soofi 

مسجد نگارا کوالالامپور (National Mosque)

مسجد نگارا از بزرگترین مساجد پایتخت کشور مالزی در شهر کوالالامپور واقع شده است ، قدمت این مسجد به بیش از پنجاه سال می رسد، که میعادگاه اصلی مردم کوالالامپور برای نماز و عبادت می باشد. این مسجد با الهام از طرح مساجد کشورهایی مانند ترکیه، ایران و عربستان ساخته شده است و گنبد و مناره خاصی که دارد از ویژگی های مورد اهمیت برای توریستها و مسافران تور مالزی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر آژانس هواپیمایی آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید.

 

مسجد نگارا از جاذبه های گردشگری کوالالامپور به شمار می آید که با اسم مسجد ملی مالزی نیز معروف است که به دلیل استقلال مالزی از دولت انگلیس ساخته شده است، در حقیقت  این مسجد به خاطر استقلال در مرکز کوالالامپور بنا شده است. مسجد نگارا که از بزرگترین مسجدهای موجود در شرق آسیا است در زمینی نزدیک 13 جریب از باغ های زیبا ساخته شده است. طراحی مسجد نگارا به گونه ای است  که در آن نمادهایی از استقلال مالزی نمایش داده شده است و جذابیت خاصی به آن داده است و آن را به یکی از جاذبه های توریستی کوالالامپور تبدیل کرده است.

 

ساخت مسجد نگارا سال 1957 میلادی به عنوان نمادی جهت استقلال  کشور مالزی مطرح شد که در آن زمان با مخالفت هایی هم روبرو شد اما در نهایت ساخت این مسجد سال 1965 میلادی تمام شد . این مسجد با مصالح سیمانی ساخته شده است و  به وسیله ی سه معمار حرفه ای که اهل  کشور انگلیس و مالزی به نام های هوارد آشلی ، هشام البکری و بحرالدین کسیم طراحی شد و گنجایش پانزده هزار نمازگزار را یکجا دارد . در زمان افتتاح  این مسجد دارای سقفی به رنگ صورتی بود ولی بعدها در اثر بازسازی در سال 1987 از کاشی هایی به رنگ سبز و آّبی برای  این مسجد استفاده شد .

 

گنبد مسجد نگارا دیگر مسجدهای جهان اسلام فرق دارد ، گنبد اصلی این مسجد مثل ستاره 18 قسمتی ساخته شده که بیانگر 13 ایالت واقع در مالزی و 5 رکن اصلی از اصولهای اسلامی می باشند .  در اطراف گنبد اصلی مسجد نگارا  48 گنبد کوچک به رنگ سبز وجود دارد که طرح آن از معماری مسجد مکه گرفته شده است . طراحی مدرن و خاص این مسجد با استفاده از طرح ها و نقاشی های اسلامی با خطوط زیبای آیات قرآن  طراحی شده است ، این مسجد که از مکان های توریستی کشور مالزی محسوب می شود و  دارای یک مناره به ارتفاع  73 متر می باشد است که از نقاط مختلف شهر به سادگی رویت می شود .

KualaLumpur-masjidnegara

+ نوشته شده در  دوشنبه 25 تير 1397ساعت 18:24  توسط rasoul soofi 

غار باتو (غار میمون ها)

کوالالامپور پایتخت کشور مالزی و از توریستی ترین شهرهای این کشور است که جاذبه های گردشگری بسیاری در آن واقع شده است ، یکی از مهمترین و جذاب ترین آنها غار باتو است که به غار میمون ها نیز شهرت دارد . برای دانستن جزئیات بیشتر در مورد این غار در کنارآژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی بمانید .

 

در فاصله ی نه چندان دور از شهر کوالالامپور تپه ای آهکی با صخره هایی تیز و تند، سرشار از درختان و گیاهان وجود دارد که در داخل آن  غارهایی وجود دارد ، غار معبد و غار تاریک و وحشتناک که تبدیل به محل زیستی ایمن برای جانوران نادر شده است.سر درش با بناهای مذهبی طراحی شده و روی در آن مجسمه ای بزرگ از خداوندگار هندو واقع شده است که نگهبانان آن میمون ها هستند.

 

نخستین کسانی که این تپه را کشف کردند و از ساکنین آن شدند بعد از میمون ها، مردمان قبیله Temuan بودند، که از ورودی های غار باتو به برای پناهگاه استفاده می کردند و پنهانی در آن زندگی می کردند. در سال ۱۸۶۰ میلادی برخی ازچینی هایی که به کشور مالزی مهاجرت کرده بودند تصمیم به استخراج چلغوز، برای حاصلخیز کردن خاک زمین های کشاورزی که داشتند وارد این تپه می شدند . شخصی به نام ویلیام هوراندی با شناسایی غارها و انتشار مستندهایی که داشت  در سال ۱۸۷۸ غار باتو را ثبت کرد،  چندین سال بعد یک تاجر هندی به اسم تامبوسامی در بازدیدی که از بزرگترین غار موجود در این این تپه کرد، تصمیم گرفت از این محل یک عبادتگاه هندو درست کند و پیشکش به خداوند مورگن کند پس ساخت آن آغاز شد و مجسمه سازها و نقاش های حرفه ای و باتجربه ، داخل و بیرون غارها را با بناها و مجسمه های مذهبی طراحی کردند و غار باتو خیلی زود، به مقصدی برای زائران هندو و مسافران تور لحظه آخری مالزیتبدیل شد.

 

از روز اول تاکنون که این مکان به یک جاذبه گردشگری کوالالامپور تبدیل شده و با وجود تغییرات بسیار صاحبان اصلی این غارها فقط میمون ها بوده اند . ورود به غار باتو آزاد است و احتیاجی به خرید بلیط نیست. ابتدای ورود، تندیس غول پیکر خداوندگار مورگن توجه همه را به سمت خود جذب می کند  ، پیکره ای ۴۲ متری از بتن و فولاد، و روکش شده با ۳۰۰ لیتر طلا، که ساخت آن به دست پانزده مجسمه ساز هندی، سال ها زمان برده است .هندو ها خداوندگار مورگن را جنگجوی خوبی ها و  نگهبان خود از شر و بدی می دانند و به همین دلیل است که آن را مانند محافظی جلوی غار باتو گذاشته اند. او با نیزه اش آماده و در قامت یک جنگجو ایستاده و نگاه به توریستها و زائرانی دوخته که هر روز از سراسر جهان به دیدنش می آیند.

 

غار رامایانا در ابتدای این مجموعه واقع در سمت چپ پله ها است که با مجسمه رنگی به طول پانزده متر، خداوند هانومانکه بر در ورودی اش واقع شده است به سادگی پیدا کنید. قیمت ورودی این غار برای مراجعه کنندگان و مسافران تور مالزی ۱۵ رینگیت و برای بومی ها ۷ رینگیت  می باشد.  این غار در حقیقت یک موزه و گالری از مجسمه های هندو و نقاشی هایی است که داستان  جنگهای خداوندگار مورگن با شیاطین را به نمایش می کشد.

KualaLumpur-BatuCave

در این مجموعه همه چیز از جمله پله ها و نرده ها همگی رنگی هستند، در مسیر از دیدنی های اطراف و درختان لذت ببرید، کسانی هستند که نفس نفس زنان از پله ها بالا می آیند و میمون ها هم در جلوی شما قرار دارند که اگر از مغازه، میوه یا خوراکی برای میمون ها خریده باشید، می توانید به آن ها غذا بدهید، که در غیر اینصورت آنها بی تعارف از بسته چیپس شما به اندازه خودشان بر می دارد و حتی ممکن است نوشابه انرژی زای شما را از دستتان بدزدند که همگی از جذابیت های این جاذبه توریستی به شمار می آید.

 

پایان پله ها غار معبد یا همان Temple cave   واقع شده است و پس از بالا آمدن از آن همه پله در گرما، هوای خنک درون غار یک نعمت است. فضای وسیع این غار و سقف صد متری که دارد ، آن را به بزرگترین غار این مرکز تبدیل کرده است که شامل چند عبادتگاه است و تمام دیواره های آن با بناهای مذهبی و تندیس های خدایان تزیین شده است ، سقف غار گنبدی است و آسمان از میان حفره ای که در آن وجود دارد نمایان است. نور طبیعی فضای تاریک غار را روشن می کند به علاوه صدای دعاهایی که مردم می گویند و بوی عودی که در محیط وجود دارد شما را جذب خود می کند.

 

در پایین غار معبد، غار تاریک یا Dark Cave قرار دارد که 2  کیلومتر از راه های باریک، چاله و گودال هایی مرتبط که به حالت طبیعی خود رها شدند و امکان دسترسی به آن، فقط از راه تورهای مجاز غارنوردی امکان پذیر است.تماشای گلفهشنگ هایی که از سقف به سمت دیواره ها هستند و استالاگمیت هایی که از کف غار به  در هم پیچیده و بلند قد کشیده همگی به زیبایی و جذاب بودن این غار افزوده اند.  گونه ای خاص جانوران مثل عنکبوت به نام خفاش هستند که در غار وجود دارند. راهها به سادگی قابل دسترسی اند، میزان سختی آن ها مشخص است و معمولا بر روی دیواره شمال شرقی غار قرار دارند.

 

به همین سبب کلاس های آموزشی و مربیانی برای حمایت اشخاصی که در جستجوی تجربه ی سنگ نوردی بر روی این صخره های آهکی هستند وجود دارد.علاوه بر غار تاریک، غار دامی یا Dami caves نیز افراد زیادی را، برای فرود با طناب، غار نوردی و سفر های اکتشافی به این منطقه می کشاند.از سال ۱۸۹۲ غار باتو هرساله در ۳ فوریه، میزبان هزاران هندو و گردشگرانی است که برای جشنواره Hindu Festival Of Thaipusam از سراسر جهان، به خصوص هند، راهی این منطقه می شوند.این فستیوال در واقع مراسمی مذهبی است که در آن دعا، آواز و ستایش در وصف خداوندگار مورگن خوانده می شود.اعتقاد بر این هست که مورگن الهه جنگ هندوها، در چنین روزی شیطان را شکست داده و او را به طاووسی تبدیل کرده.مریدان، مجسمه و ضریح هایی به شکل طاووس را به نماد شکست دادن شیطان، بر روی سر خود حمل می کنند.مردم ظرف هایی از شیر و هدایا را تا غار معبد، جهت قدردانی از او برای کمک هایی که به آن ها کرده و طلب خواسته ها و آرزوهایشان، بالا می برند.

+ نوشته شده در  دوشنبه 25 تير 1397ساعت 18:18  توسط rasoul soofi 

موزه هنرهای اسلامی (Islamic Arts Museum Malaysia)

بزرگ‌ترین موزه هنرهای اسلامی واقع در جنوب شرق آسیا در شهر کوالالامپور پایتخت مالزی قرار دارد. این موزه سال 1998 میلادی در زمینی به وسعت سی هزار متر مربع افتتاح شد و در فضایی سبز کنار باغ‌ها و پارک‌های موجود در قلب شهر کوالالامپور قرار دارد. این موزه معمولا میزبان بیش از هفت هزار آثار باستانی و تاریخی مختلف از کشورهای مسلمان در دنیا می باشد. جهت آشنایی بیشتر همراه با آژانس هواپیمایی آرزوی آسمان آبی باشید.

 

این آثار باستانی تاریخی شامل جواهرات، ادوات جنگی، ظرف های گران قیمت ، پارچه و لباس و سکه‌های مربوط به زمان های اسلامی است همچنین در این موزه معماری و ماکت مسجد های شناخته شده مسلمانان در دنیا و نسخ خطی قرآن وجود دارد.

 

 طبقات پایین موزه هنرهای اسلامی  با معماری ایتالیایی بنا شده و برای برگزاری نمایشگاه های غیر دائمی استفاده می شود در حالی که دو طبقه بالایی آن آثارهای دائمی نگهداری و نمایش می شود.

 

در موزه هنرهای اسلامی هفت هزار اثر تاریخی  موجود می باشد که در نوع خود جزو بزرگترین موزه هایی است که در قسمت جنوب شرق آسیا وجود دارد که  معماری اسلامی به زیبایی هر چه تمام تر در آن بکار گرفته شده است،  گنبد زیبای آن با کاشی های فیروزه ای رنگ و سر در ورودی این بنا که  با نقش های اسلامی کاشی کاری شده همه نمایشگر موزه ای برای هنرهای اسلامی می باشد که به یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور تبدیل شده است.

 

 در موزه هنرهای اسلامی  کوالالامپور از دوازده گالری تشکیل شده است که در آن انواع و اقسام فرش، کاشی، سرامیک، سکه های دوران های گذشته، جواهرات، ادوات جنگی، نسخ خطی، پارچه ها و قرآن و... موجود است. در این موزه قسمت هایی برای هنر و معماری ایرانی اسلامی و چین و هند نیز وجود دارد که در بین آنها هنر ایرانی نمای خاصی به این موزه داده است.

 

گالری اول با ارائه ماکت هایی از معماری اسلامی به معرفی معماری اسلامی می پردازد. مسجد الحرام و بیت المقدس و مسجد امام اصفهان و مقبره تیمور در ازبکستان از نمونه هایی است که در آن به نمایش گذاشته شده است.

 

 گالری دوم به نسخ خطی و قرآن اختصاص دارد. قرآن هایی مربوط به قرن هشتم میلادی از کشورهای گوناگون اسلامی مانند کشورهای آفریقایی و خاورمیانه با خط های متفاوت نظیر خط کوفی و همچنین مرتب شده با تزئینات اسلامی همچون تذهیب و مزین به جدول کشیهای طلا، در میان این نسخ قرآن هایی به خط کاتبان و مزین به تذهیب نقاشان ایرانی جلوه گری میکند. نسخ خطی مربوط به نجوم ریاضی و پزشکی نیز در این گالری به چشم میخورند .

 

 گالری سوم آثار اسلامی کشور هند را معرفی می کند.که به آثار دوره مغول که  اوج هنر هند است اختصاص دارد ، سرامیک و فلز که بخش بزرگ آن را زره و سلاح تشکیل میدهد .

 

 گالری چهارم نیز به هنر اسلامی چین اختصاص دارد. با نشان دادن آثار سرامیک با رنگها و تکنیکهای مختلف لعاب که استادان مسلمان چینی سرآمد آن بوده اند همچنین آثار ارزشمندی  از خوشنویسان مسلمان چینی که قسمتی از هویت  و فرهنگ یک ملت را بیان میکند.

 

 گالری پنجم معرفی هنر دوره اسلامی کشور مالزی که از مهمترین کشورهای اسلامی جنوب شرقی آسیا که دارای آثار ارزشمندی از هنرهای اسلامی است ، آثاری در زمینه منسوجات ،آثار چوبی و فلزی و ....

 

 گالری ششم به گالری جواهرات شهرت دارد که به معرفی جواهرات اسلامی می پردازد. این جواهرات به دو قسمت عمده ی قومی و انحصاری است . ریشه ی پیدایش جواهرات  قومی را در بین آداب و رسوم قبایل پیدا کرد. جواهرات ایرانی بخش اعظمی از این گالری را تشکیل داده اند. جواهرات ویژه ای مانند الماس یاقوت و زمرد که متفاوت از همتایان اروپایی خود طراحی شده اند و بیانگر هنر والای اسلامی است.

 

 گالری هفتم مربوط به بخش منسوجات می باشد. کاربرد پارچه اول برای دوختن لباس جهت پوشاندن بدن و حفظ آن از سرما و گرماست اما در میان منسوجات باقی مانده از دوره ی اسلامی در جاهای مختلف دنیا طرح هایی که صرفا کاربرد تزئینی دارند نیز یافت میشود. در این گالری منسوجاتی از پنبه ابریشم و کتان با سبک های متفاوت نمایان داده شده است. منسوجات ایرانی با الگوهایی از بته جقه در این گالری خود نمایی می کنند که در میان آنها منسوجات مربوط به زمان صفویه با نقش های پیچیده اسلامی می درخشند .

 

 اسلحه و زره اشیایی در گالری هشتم موجود می باشند . بخش معنوی جهاد در اسلام یکی از علت های پیدایش این آثار هنری در قالب جنگ افزار حساب می شود. در این گالری دو دسته ی اسلحه های گرم و سرد وجود دارد. سلاح هایی مثل شمشیر های فولادی خنجر و سپر هایی با نقوش و تزئینات خیره کننده که توریستها و مسافران تور مالزی را جذب می کند.

 

 گالری سکه نیز از قسمت های فوق العاده و دیدنی موزه هنرهای اسلامی شهر کوالالامپور به شمار می رود از این رو که سکه نماد بخش عظیمی از تاریخ و هویت یک ملت است . سکه ها در حکومت های اسلامی اغلب با نقاشی های خوشنویسی و کتیبه های مذهبی ساخته شده اند. مهرهایی از جنس فلز عقیق و یشم نیز در این گالری موجود است.

 

 گالری دهم اشیاء فلزی دوره ی اسلامی می باشد. اغلب آثار بخش آثار فلزی موزه هنر اسلامی مالزی از فلزات محکم ساخته شده و به ظرافت آنها اهمیت زیادی داده شده که از توانایی صنعتگران و هنرمندان مسلمان دوره های مختلف است. ایران بهترین آثار فلزی در دوره ی اسلامی را داراست. در میان آثار موزه چراغ پایه بلندی متعلق به قرن هفتم هجری خراسان جزو آثار ارزنده ی فلزی دوران اسلامی محسوب میشود .

 

 گالری یازدهم و دوازدهم مربوط به آثار سفال و سرامیک و چوب دوره ی اسلامی است. کاسه های سفالین کاشان با نقوش و خطوط زیبا در میان آثار موزه به چشم می خورند. همچنین در بخش معرفی آثار چوبی آثاری از جنس عاج و صدف نیز به چشم میخورند و آثاری از دوره ی صفویه و قاجار که به عنوان آئینه و جعبه استفاده می شدند با نقاشی های مینیاتوری لاک الکلی به طرز چشمگیری هنر ایران در دوره ی اسلامی را نشان می دهند. در میان آثار چوبی منبر خاتم کاری شده مسجد جامع اصفهان یکی از شاهکارهای هنر چوبی اسلامی محسوب میشود .

 

 علاوه بر دوازده گالری معرفی آثار اسلامی موزه داری یک کتابخانه که شامل کتابهای نفیسی در مورد هنر اسلامی است و یک فروشگاه آثار هنری و یک سالن غذاخوری نیز میباشد که به سبک عربی چیدمان شده است. علاوه بر آن دو گالری دیگر در موزه وجود دارد که به معرفی آثار مختلف اسلامی در طول سال می پردازد.

IslamicArt-Museum

+ نوشته شده در  دوشنبه 25 تير 1397ساعت 18:07  توسط rasoul soofi 

کِی اِل سِنترال کوالالامپور(KL Sentral)

مالزی کشور است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است پایتخت آن شهر کوالالامپور می باشد و یکی از توریستی ترین و محبوب ترین شهرهای این کشور نیز محسوب می شود . وجود جاذبه های گردشگری بسیاری که در این شهر است سبب شده تا در طی سال گردشگران و افراد زیادی در برنامه سفر خود تور ارزان مالزی را انتخاب کنند.

 

کوالالامپور دارای مکان های دیدنی زیادی است و همچنین معبدها و مکان های تفریحی زیادی را نیز در خود جای داده است ، علاوه بر همه اینها دارای مرکز خریدهای متعددی است که مسافران تور مالزی می توانند با هر سلیقه و بودجه ای کالای مورد نظر خود را براحتی پیدا کنند . در ادامه همراه آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی باشید تا با یکی از این مراکز آشنا شویم.

KLSentral-malaysia-kuala

کِی اِل سِنترال مرکز خریدی است که در شعاع دو کیلومتری کوالالامپور واقع شده است، هتل های کوالالامپور لوکس ، رستوران های محلی و جهانی  با دسترسی راحت به بزرگترین قطب حمل و نقل ریلی  نیز در این مکان به چشم می خورند، مرکز خرید کِی اِل سنترال کوالالامپور در نزدیکی منطقه مسکونی آرام بریک فیلدز است،  جایی است که تعداد فراوانی از معبد های بودایی جذاب و زیبا و همچنین مغازه های گوناگون وجود دارد. برای دسترسی به این منطقه می توانید از طریق قطار سبک شهری، قطار کی تی اِم و مونوریل استفاده کنید. و نکات قابل ذکر وجود مراکز خرید بزرگ کوالالامپور می باشد که فقط چند ایستگاه از ایستگاه کِی اِل سنترال قرار گرفته اند. 

+ نوشته شده در  دوشنبه 25 تير 1397ساعت 17:54  توسط rasoul soofi 

برج کی ال منارا کوالالامپور (Menara KL Tower)

منارا اسم برج بلند در شهر کوالالامپور پایتخت کشور مالزی است که نظر هر فردی را هنگام ورود به این شهر به خود جلب میکند. این  برج در سال  1991 میلادی با تعریض خیابان‌های آن محدوده شروع شد به ساخت. طراحی این پروژه اقتضا می‌کند که ساخت فونداسیون برج به شکل مداوم و بدون وقفه انجام شود. در نتیجه 5000 متر مکعب بتن‌ریزی در زمان 31 ساعت انجام شد و بیشترین رکورد را در آن زمان به ثبت کرد.  اواخر سال 1993 میلادی کار احداث فونداسیون و زیر‌زمین این برج تمام شد . ساخت دیگر بخش ها تا سال 1995 تقریباً 4 سال به طول کشید که در آخر برج منارا در یکم آوریل سال 1996 میلادی به دست نخست وزیر آن زمان دکتر ماهاتیر محمد افتتاح شد. در ادامه همراه آژانس مسافرتی آسمان آبی باشید.

 

برج منارا کوالالامپور دارای ارتفاع  421 متری است که در رده ی  پنجمین برج بلند جهان بعد از برج میلاد کشورمان ایران می باشد.  این برج روی تپه‌های آناناس bukit nanas  احداث شده است که یکی از پر بازدیدترین دیدنی های کوالالامپور است ، هدف اصلی احداث این برج توسعه ارتباطی و مخابراتی می باشد  ولی مراجع و علمای مسلمان برای مشاهده شروع ماه رمضان، روز عید فطر، و ماه‌های شوال و ذی‌‌الحجه از برج منارا استفاده می کنند.

 

برج کی ال یا همان منارا کی‌ال ،  در طول سال میزبان صدها هزار توریستهای مختلف و مسافران تور مالزی است که تماشای منظره ی پانورامای کوالالامپور را در برنامه خود قرار داده اند. رستوران گردان این برج در یکی از بالاترین بخش های برج قرار گرفته است  که غذاهای مالزیایی و  جهانی را برای مهمانان و مراجعه کنندگان ارائه میدهد.  برای غذا خوردن در این رستوران باید از پیش میز رزرو کنید. رستوران گردان برج کی ال ، در ارتفاع 282 متری از سطح  زمین می باشد و  250 نفر گنجایش دارد. بازدید از بخش دیده‌بانی از امکانات ویژه این برج است . بازدیدکنندگان و مسافران تور مالزی می‌توانند با تهیه کردن بلیط با آسانسور سریع‌السیری که موجود است به بخش دیده‌بانی بروند و با استفاده از دوربین‌های مخصوص تلسکوپ ‌مانندی، نقاط مختلف شهر کوالالامپور را مشاهده کنند.

MenaraKLTower

در برج کی ال منارا چهار آسانسور سریع‌السیر در مدت 54 ثانیه ارتفاع 276 متری که معادل 2058 پله است را طی می کند تا ، مدیریت برج چندتا پخش صوت را با  نوارهای کاست به زبان‌های گوناگون در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد تا در حین مشاهده شهر، اطلاعات کامل گوینده درباره کوالالامپور را متوجه شوند . یکی از ویژگی های قابل توجه این برج استفاده از هنر ایرانی به وسیله ی  هنرمندان اصفهانی در معماری و طراحی می باشد.

+ نوشته شده در  دوشنبه 25 تير 1397ساعت 17:47  توسط rasoul soofi 

معبد سری ماهاماریمان کوالالامپور (Sri Maha Mariamman Temple )

معبد هندوی ماهاماریمان از قدیمی ترین معبدهای موجود در شهر کوالالامپور است  که در نزدیکی محله چینی ها در خیابان Tun HS Lee واقع شده است. این معبد از زمانی که احداث شد عبادتگاه مهمی برای مهاجران هندی بود و حالا بخشی از میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمند کشور مالزی محسوب می شود. در ادامه همراه آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی باشید تا بیشتر با آن آشنا شویم .

SriMahaMariamman-KualaLumpur

معبد سِری ماهاماریامان، بیشتر از یک قرن قدمت دارد و از تاریخی و نیز غنی ترین معبدهای موجود در شهر کوالالامپور، پایتخت مالزی می باشد و همچنین از مکان های گردشگری این شهر است که بازدیدکنندگان زیادی دارد. یکی از نکات قابل توجه این معبد این است که ساختمان آن شبیه بدن انسان می باشد که سر آن به سمت غرب و پای آن به طرف شرق است . این بنا دارای ۷۵ فوت ارتفاع  می باشد که در پنج طبقه ساخته شده است. هر کدام ازطبقات دروازه‌ای دارد که با بدنه ی ۲۲۸ الهه‌ی هندوی بنا شده است و  به سبک جنوب هند، طراحی شده است .

SriMahaMariamman-Kuala-Malaysia

الهه‌ی اصلی معبد سری ماهاماریامان درون آن نصب شده است ، نمازخانه‌ی این معبد، با نقش ها و دیوارنگاره‌هایی طراحی شده است که توجه گردشگران و مسافران تور مالزی را جلب می کند. بر روی سه محراب معبد ، گنبدی پرنقش و نگار وجود دارد ، همچنین چهار محراب کوچکتر که به لرد گانیشا و برادرش لرد موروگا تعلق دارد، اطراف سالن اصلی نمازخانه قرار گرفته اند. ارابه‌ی نقره‌ای بزرگی از ویژگی های اصلی جشن تایپوسام هندوها است که با نزدیک شدن ارابه جشن تایپوسام از معبد بیرون آورده می‌شود. این امکان برای علاقه مندان وجود دارد که در همان روز به معبد رفته و این مراسم را تماشا کنند.

 

پیش از مراسمی طولانی دعا خوانده می‌شود و بعد مومنان بار بندهایی بزرگ  که به آن کاوادی می گویند با سیخ به بدن خود متصل می کنند و محراب‌های قابل حمل را با نیزه‌هایی که پوست شان را سوراخ کرده با خود حمل می کنند .  جشن مهم دیگری که سری ماهاماریامان میزبان آن است، دیپاوالی ، یا جشن روشنایی می باشد. معبد سری ماهاماریامان، معماری ظریف و متفاوتی دارد .

+ نوشته شده در  دوشنبه 25 تير 1397ساعت 17:42  توسط rasoul soofi